Валанцёрская дзейнасць як сродак паспяховай сацыялізацыі вучняў (матэрыялы з вопыту работы)
Цімураўскі атрад “Міласэрнасць”
1.Шаўцова Паліна - 7 кл.
2.Меляняка Ксенія - 7 кл.
3.Гладкая Ангеліна - 7 кл.
4.Гуцько Арцём - 7 кл.
5.Шэўка Мікіта - 6 кл.
6.Белая Марыя - 5 кл.
7. Дубчонак Уладзіслава - 5 кл.
8. Галячэнка Даніла - 5 кл.
9. Шэўка Максім - 5 кл.
10. Віркоўскі Максім - 6 кл.
Валанцёрскі атрад “Добрае сэрца”
1.Гладкая Яна - 9 кл.
2.Зелянкевіч Таццяна - 8 кл.
3.Яўсей Анастасія - 9 кл.
4.Касцюк Мікалай - 9 кл.
5.Ражко Надзея - 8 кл.
6. Раковіч Дзмітрый - 11 кл.
7. Шэўка Дар'я - 11 кл.
8. Герман Дзмітрый - 11 кл.
9. Кудрыцкая Мілана - 10 кл.
10. Марук Аляксандра - 8 кл.
Палажэнне аб валанцёрскім атрадзе
ДУА “Красненскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа”
1. Агульныя палажэнні
1.1. Валанцёрскі атрад – гэта добраахвотнае аб'яднанне моладзі, якая выказала жаданне бескарысліва (без вымання прыбытку) выконваць працу па добраўпарадкаванні памятных месцаў і тэрыторыі населенага пункта, аказваць падтрымку розным сацыяльным катэгорыям насельніцтва (інвалідам, дзецям, ветэранам і ўдзельнікам Вялікай Айчыннай вайны і г. д.).
1.2. Валанцёрскі атрад закліканы выхоўваць моладзь у духу гуманнага стаўлення да людзей, абараняць іх жыццё і здароўе, забяспечваць павагу да чалавечай асобы, спрыяць выхаванню патрыятызму і актыўнай жыццёвай пазіцыі.
1.3. Напрамкамі дзейнасці валанцёрскага атрада могуць быць:
- падтрымка розных сацыяльных катэгорый насельніцтва;
- экалагічны накірунак;
- прапаганда здаровага ладу жыцця і г. д.
1.4. У сваёй дзейнасці валанцёрскі атрад кіруецца Палажэннем аб валанцёрскім атрадзе ўстановы адукацыі (далей – Палажэнне), распрацаваным на падставе прыкладнага палажэння, Статута ўстановы адукацыі, а таксама іншых нарматыўных прававых актаў і палажэнняў заканадаўства Рэспублікі Беларусь.
2. Мэта і задачы
2.1. Мэтай валанцёрскага атрада з'яўляецца развіццё ў моладзі высокіх маральных якасцяў шляхам прапаганды ідэй добраахвотнага працы на карысць грамадства і прыцягнення моладзі да вырашэння сацыяльна значных праблем (праз ўдзел у сацыяльных, экалагічных, гуманітарных, культурна-адукацыйных, асветніцкіх і інш. праектах і праграмах).
2.2. Асноўнымі задачамі з'яўляюцца:
- падтрымка маладзёжных ініцыятыў;
- садзейнічанне ўсебаковаму развіццю моладзі, фарміраванні ў іх актыўнай жыццёвай пазіцыі;
- пашырэнне сферы другаснай занятасці моладзі;
- уцягванне моладзі ў праекты, звязаныя з аказаннем канкрэтнай дапамогі сацыяльна неабароненым слаям насельніцтва, аховай навакольнага асяроддзя і інш.
3. Прыём у члены валанцёрскага атрада
3.1. Членамі валанцёрскага атрада могуць быць навучэнцы ўстановы адукацыі ва ўзросце ад 14 гадоў, якія добраахвотна выказалі жаданне працаваць у складзе атрада, прызнаюць і выконваюць Палажэнне.
3.2. Прыём у члены валанцёрскага атрада ажыццяўляецца на агульным сходзе валанцёрскага атрада.
4. Абавязкі члена валанцёрскага атрада
Валанцёр абавязаны:
- ведаць і выконваць мэты, задачы і прынцыпы свайго атрада і ўмацоўваць яго аўтарытэт;
- дакладна і добрасумленна выконваць свае абавязкі;
- наведваць заняткі, навучальныя семінары, трэнінгі і г. д. для павышэння ўзроўню сваёй падрыхтаванасці да валанцёрскай дзейнасці.
5. Правы члена валанцёрскага атрада
Валанцёр мае права:
- ажыццяўляць сваю дзейнасць зыходзячы з сваіх памкненняў, здольнасцяў і патрэбаў, калі яны не супярэчаць Заканадаўству Рэспублікі Беларусь, Канвенцыі па правах чалавека, Канвенцыі па правах дзіцяці, Канцэпцыі арганізацыі моладзевага валанцёрскага (дабравольніцкага) руху ў Рэспубліцы Беларусь, інтарэсам ўстановы адукацыі, Палажэнню;
- уносіць прапановы пры абмеркаванні формаў і метадаў ажыццяўлення валанцёрскай дзейнасці ў атрадзе;
- удзельнічаць у кіраванні валанцёрскага атрада праз дзейнасць у органах самакіравання;
- атрымліваць ўзнагароджанне і ўдзячнасць за сваю дзейнасць;
- мець атрыбутыку і сімволіку валанцёрскага руху, зацверджаную ва ўстаноўленым парадку;
- на стварэнне яму неабходных умоў працы, забеспячэння яму бяспекі, абароны законных правоў і інтарэсаў падчас працы. Умовы працы валанцёра павінны адпавядаць патрабаванням дзеючага заканадаўства і нарматыўных дакументаў, якія рэгулююць дадзены від дзейнасці;
- спыніць дзейнасць у атрадзе, паведаміўшы аб спыненні сваёй валанцёрскай дзейнасці не менш чым за 1 тыдзень.
6. Правы кіраўніка валанцёрскага атрада
Кіраўнік валанцёрскага атрада прызначаецца з ліку педагагічных работнікаў установы адукацыі і мае права:
- прапаноўваць валанцёру - члену валанцёрскага атрада - змяніць выгляд дзейнасці;
- адмовіцца ад паслуг валанцёра пры невыкананні ім сваіх абавязкаў;
- патрабаваць ад валанцёра паважлівага стаўлення да партнёраў, кліентаў, маёмасці валанцёрскага атрада;
- заахвочваць працу валанцёра.
7. Асноўныя прынцыпы кіраўніцтва валанцёрскага атрада
7.1. Кіраўнік валанцёрскага атрада:
- арганізуе дзейнасць валанцёрскага атрада;
- адказвае за захаванасць і выкарыстанне маёмасці, перададзенага валанцёрскаму атраду ў карыстанне;
- забяспечвае ў межах сваёй кампетэнцыі стварэнне бяспечных умоў працы і побыту для ўдзельнікаў валанцёрскага атрада;
- забяспечвае захаванне мер дысцыплінарнага ўздзеяння і заахвочвання, прадугледжаных дадзеным Палажэннем, у адносінах да членаў валанцёрскага атрада;
- дае справаздачу аб праведзенай працы адміністрацыі ўстановы адукацыі.
7.2. Лідэр сумесна з кіраўніком арганізуе дзейнасць валанцёрскага атрада:
- спрыяе фарміраванню пазітыўнага маральна-псіхалагічнага клімату ў атрадзе;
- спрыяе асабістаму творчаму росту валанцёраў; развіццю і максімальнай рэалізацыі іх грамадскай актыўнасці; фарміраванню сацыяльна арыентаванай унутрыгрупавой арганізацыйнай культуры;
- ажыццяўляе інфармацыйнае забеспячэнне жыццядзейнасці валанцёрскай атрада;
- арганізуе прадуктыўны, творчы вольны час членаў валанцёрскага атрада і іх узаемадзеянне ў нерабочы час.
7.3. Кіраўнік валанцёрскага атрада нясе персанальную адказнасць за псіхалагічны клімат і бяспеку членаў атрада.