Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Сацыяльны праект "Дворык дзяцінства"

Дата: 22 ноября 2019 в 21:17, Обновлено 23 ноября 2019 в 11:15

Сацыяльны праект

"Дворык дзяцінства"

Абгрунтаванне праекта.  Добраўпарадкаванне школьнай тэрыторыі - важны праект, які нельга рэалізаваць, калі не ведаеш, як функцыянуе ўстанова адукацыі. Калі сур’ёзна аднесціся да вывучэння дэталей, то можна пераўтварыць школьны двор у сапраўдны зялёны аазіс, у месца, дзе дзеці будуць не толькі адпачываць, але і развівацца.
Актуальнасць  праектнай работы заключаецца ў тым, што азеляненне школьнага двара дазваляе не толькі замацаваць на практыцы тэарэтычныя веды вучняў пра ролю зялёных раслін, аб іх экалагічных асаблівасцях, але і палепшыць якасць адукацыйнага асяроддзя. Сумесная справа дапамагае піянерам  выявіць сваю творчую актыўнасць (планаванне двара, выраб фігур казачных персанажаў, пасадка зялёных насаджэнняў і догляд за імі), самім пабудаваць міжасобасныя адносіны ў малых працоўных групах, выпрабаваць адчуванне эмацыйнага задавальнення і самарэалізацыі, у тым ліку пачуццё адказнасці і павагі да вынікаў як уласнай, так і чужой працы. Прыгожы ўчастак каля школы выклікае станоўчыя эмоцыі, падымае настрой. Для добраўпарадкавання школьнага двара не патрабуецца шмат сродкаў.

Праблема праекта.  Недастаткова пашырана гульнявое і развіваючае асяроддзе школьнага двара.

Прадмет даследавання. Тэрыторыя Красненскага дзіцячага сада-сярэдняй школы.

Аб’ект даследавання.  Эстэтычная і практычная значнасць тэрыторыі Красненскага дзіцячага сада-сярэдняй школы.

 Гіпотэза.  Мяркуем, што ведаючы і выкарыстоўваючы прыёмы азелянення, можна ўладкаваць прышкольны ўчастак так, каб ён эфектыўна выконваў свае практычныя і эстэтычныя функцыі.

Мэта - стварыцьумовы для рэалізацыі метадаў пашырэння развіваючага і гульнявога асяроддзя, азелянення школьнай тэрыторыі.

 Задачы:  

  • сабраць інфармацыю аб метадах пашырэння развіваючага і гульнявога асяроддзя, азелянення школьнай тэрыторыі;
  • вызначыць практычную і эстэтычную значнасць метадаў добраўпарадкавання і азелянення школьнай тэрыторыі;
  • скласці план  рэалізацыі праекта, макет праекта;
  • падабраць кветкавыя культуры, элементы дэкору, элементы развіваючага і гульнявога асяроддзя.

Навуковая навізна даследавання . Пры дапамозе змешвання мастацкіх стыляў, напрамкаў і кампазіцыйных прыёмаў мы плануем зрабіць школьны двор яркім, цікавым, запамінальным і ў той жа час змястоўным з пункту погляду прадметна-развіваючага асяроддзя. Мы плануем рэалізаваць тры задачы на адным школьным двары: рэлаксацыйную, эстэтычную і развіваючую.

Практычная значнасць . Работа можа быць выкарыстана на ўроках біялогіі, працоўнага навучання як дапаможны матэрыял па добраўпарадкаванні і азеляненні школьнай тэрыторыі.

Метады: збор інфармацыі, аналіз, планаванне, макетаванне.

Срокі рэалізацыі: кастрычнік 2018г. – кастрычнік 2019г.

Удзельнікі праекта: члены піянерскай дружыны імя Мікалая Арцюха.

Кіраўнік праекта: педагог сацыяльны Кажамякіна А.В.

Этапы праекта:

падрыхтоўчы (кастрычнік 2018г. - красавік 2019г.) –  збор і аналіз інфармацыі,  выраб макету школьнага двара, планаванне.

асноўны (май 2019г. – жнівень 2019г.) – рэалізацыя праекта.

выніковы (верасень – кастрычнік  2019г.) – абагульненне матэрыялаў па выкананай рабоце, афармленне работы.

ЧАСТКА 1 “ЯК УСЁ ПАЧЫНАЛАСЯ”

1.1 “Я люблю Беларусь”

Адным з складнікаў выхавання грамадзянскай ідэнтычнасці з'яўляецца выхаванне творчых і адказных адносін да працы на карысць іншых людзей. Выхаванне маленькіх грамадзян Рэспублікі Беларусь пачынаецца не за партай, а з таго моманту, як яны ступілі на школьны двор. Так як школьная тэрыторыя - цікавы аб'ект для развіцця мастацкага густу, творчых здольнасцяў, піянерамі  было прынята рашэнне аб стварэнні кветкавай кампазіцыі патрыятычнага зместу “Я люблю Беларусь” на тэрыторыі ўстановы.

У маі 2017г. была падрыхтавана тэрыторыя будучай кветкавай клумбы. Гэта ідэальнае месца для вырошчвання святлалюбных раслін: роўная пляцоўка, сонечная бок, адсутнасць узгорка. Тым больш ўздоўж гэтай пляцоўкі праходзіць дарожка, якая вядзе ва ўстанову адукацыі. У падрыхтоўцы тэрыторыі прымалі ўдзел як работнікі, так і піянеры ўстановы адукацыі. (Дадатак 1)

Першапачаткова была выраўнаваная пляцоўка будучай кветкавай клумбы, вызначана месцазнаходжанне элементаў кампазіцыі: літар, сэрца, салюту, стужкі. Праца працякала дружна і зладжана. Спрыяла гэтаму і вясновае надвор'е: ціхія пагодлівыя дні стваралі прыўзняты працоўны настрой, дапамагалі прасоўвацца да запаветнай мэты. (Дадатак 2) Уздоўж дарожкі мы пазначылі рабатку - прастакутны кветнік у выглядзе вузкай (шырыня да 2-3 метраў) паласы ўздоўж садовай дарожкі, плота або агароджы з адным ці некалькімі відамі раслін. У гэтым кветніку мы пасадзілі чысцік і аксаміткі. Касыя лініі мы засеялі аксаміткамі, а на пляцоўках паміж імі пасадзілі чысцік. Шэры чысцік і памяранцава-карычневыя аксаміткі, на наш погляд, будуць добра кантраставаць. Дзякуючы гэтаму рабатка не страціць свой эстэтычны выгляд нават восенню: чысцік мае асаблівасць добра разрастацца, а аксаміткі квітнеюць да першых маразоў. (Дадатак 3) Мяжу рабаткі мы пазначылі бардзюрнай стужкай. Зоркі будучага салюту мы таксама пазначылі бардзюрнай стужкай. Унутр зорак мы дадалі ўрадлівай зямлі і пасеялі аксаміткі. (Дадатак 4) Потым мы прыступілі да самай хвалюючай часткі, калі ўжо выразны бачныя будучыя элементы. Мы высцелілі месца для салюту поліэтыленавай плёнкай, каб расліннасць не прабівалася вонкі. Зрабіць гэта не так проста з-за асаблівасцяў канфігурацыі зорак. (Дадатак 5)

На наступным этапе неабходна было напісаць словы «я» і «Беларусь», а таксама намаляваць вялікае сэрца. Для гэтага патрэбна цвёрдая рука мастака. У гэтым нам дапамагла выхавальнік дашкольнай адукацыі Кажамякіна А.В. Дадзеныя элементы кампазіцыі мы таксама пазначылі бардзюрнай стужкай.

Пасля таго, як была падрыхтавана пляцоўка пад салют, мы сталі завозіць на яе друз. Ад вугла да зорак мы правялі дарожкі, якія адсыпалі друзам бардовага колеру - прамяні салюту. Сэрца засеялі чырвонай сальвіяй, а літары - блакітным агератумам. Прастору паміж літарамі мы засеялі газоннай травой. Усё гэта палілі вадой і сталі чакаць, калі ўзыдзе рассада. (Дадатак 6)

Вынікі паказалі тое, што ў маі 2018г. кветкавыя кампазіцыі неабходна карэктаваць, каб дамагчыся выразнасці формаў, так як высаджаны блакітны агератум на ўрадлівай глебе дасягнуў непажаданай вышыні, што зрабіла літары слабачытаемымі. (Дадатак 7) Наступнай вясной мы пасеялі ў літарах белую лабелію, а ў зорках - блакітны агератум, аксаміткі і петуніі. Ружовую і фіялетавую лабелію мы пасеялі ў стужцы ўздоўж дарожкі замест аксамітак. Вынікі парадавалі часткова, так як белыя і невысокія літары сталі добра кантраставаць з зялёным газонам. Але з-за спякотнага лета лабелія ўзышла нераўнамерна, што панізіла эстэтычную якасць літар. (Дадатак 8)

 Уцэлым , мы засталіся задаволеныя вынікамі нашай сумеснай справы, тым больш дадзеная кветкавая кампазіцыя атрымала добрыя водгукі ад гасцей і бацькоў нашай установы адукацыі. На гэтым мы не спыняемся. У нас ужо ўзнікла ідэя ў жніўні 2018г. увасобіць у жыццё наступную справу «Дворык дзяцінства» па ўладкаванні гульнявой асяроддзя на тэрыторыі ўстановы адукацыі.

1.2 “Дворыкдзяцінства”

Як вядома, тэатр пачынаецца з гардэроба, а школа -  са школьнага двара. Таму што двор - гэта візітная картка школы. Наша школьная тэрыторыя  досыць вялікая, таму тут ёсць дзе развіць  творчыя здольнасці.

Да году Малой Радзімы піянеры вырашылі зрабіць штосьці карыснае для самых маленькіх яе жыхароў – выхаванцаў дзіцячага сада і вучняў пачатковай школы. У нас узнікла ідэя наступнай справы -  “Дворык дзяцінства”, які будзе чымсьці падобны на казачны горад, які насяляюць такія ж казачныя жыхары. Але наш дворык павінны быць не толькі прывабным, але яшчэ і карысным. Для гэтага мы звярнуліся з нашымі прапановамі да выхавацеля дашкольнай установы Кажамякінай А.В., каб тая параіла нам, што з пункту погляду методыкі можна размяшчаць на пляцоўцы, а што не. Дзіцячую пляцоўку мы падзялілі  на спецыяльныя зоны, якія былі ўключаны ў экалагічную сцяжыну - спецыяльна абсталяваны маршрут, пракладзены сярод прыродных ландшафтаў.

Першы пункт сцяжыны - пляцоўка “Горад добрых гномаў”, якая прадстаўляе сабой невялікае паселішча казачных жыхароў, хаткі якіх  зроблены з драўляных калодак. Асаблівасць калодак заключаецца ў тым, што яны размешчаны на натуральным пні.   Калодкі мы аздобілі штучнымі акенцамі, дах зрабілі з дошак. (Дадатак 9)  Гэтую ідэю мы ўбачылі ў Інтэрнэце на адным з сайтаў па садоўніцтве. Гэту пляцоўку можна выкарыстоўваць для правядзення ралявых гульняў, а таксама для назіранняў за змяненнем стану пня дрэва.  

Наступным  пунктам экалагічнай сцяжыны стаў “Паравоз з Рамонкава”. Драўляны паравозік, які размешчаны на дзіцячай пляцоўцы, выконвае ролю клумбы. Паравозік дапамагае выхаванцам бліжэй пазнаёміцца з прыродай  і вучыцца клапаціцца аб ёй. Дзеці прымаюць удзел у высадцы рассады кветак і ў доглядзе за імі: робяць праполку, паліваюць у спякотныя дні, збіраюць насененне. (Дадатак 10)

Трэцім пунктам экалагічнай сцяжыны стала метэапляцоўка, якая ўключае карабель і сонечны гадзіннік.  На гэтай пляцоўцы можна не толькі гуляць, але і займацца некаторымі даследаваннямі: вызначаць напрамкі ветру, назіраць за дажджом, сонцам. (Дадатак 11)

Разам з выхавацелем мы распрацавалі яшчэ і цэлы агарод, які  складаецца з некалькіх участкаў: агародніна, расліны – барометры і араматычныя расліны.

Ранняй вясной  выхавальнікі разам з выхавацелямі высаджваюць агародніну ў пэўныя градкі, якія пазначаны спецыяльнымі этыкеткамі-ўказальнікамі. Звясны да восені наведвальнікі дзіцячага садка выконваюць сезонныя работы і адначасова назіраюць за ростам і развіццём раслін. (Дадатак 12)

Наступным пунктам экалагічнай сцяжыны стала пляцоўка “Нашы сябры насякомыя”, якая прадстаўлые сабой пчалярню і мурашнік.. Пчалярню мы зрабілі  з пластыкавых бутылак. Пчаліныя хаткі размешчаны на бярозавых стаўбах. Зімою гэтыя хаткі могуць служыць кармушкамі для птушак. Побач з пчалярняй размясцілі мурашнік з прыроднага матэрыялу: ігліца і пілавінне. Мурашнік знаходзіцца на ўскрайку нашага міні-лесу, дзе растуць бярозы, сасна, блакітныя елкі, таму мы спадзяёмся, што ўнезабаве наша хатка знойдзе сабе жыхароў - мурашоў. (Дадатак 13)

Такім чынам, у час праходжання экалагічнага маршруту дзеці знаёмяцца з дрэвамі, раслінамі, насякомі нашага бліжайшага асяроддзя. На тэрыторыі нашай школы пасаджана шмат разнастайных  раслін: туя, ціс, сасна, бэз, спірэя, айва, іва, лаванда, ядловец, розы, елкі. Усё гэта – вялікі патэнцыял для расшырэння кругагляду дзяцей.  

Ужо на дадзеным этапемы задаволены нашай дзіцячай пляцоўкай , але яна патрабуе  яшчэ новых дызайнерскіх рашэнняў. На пляцоўцы “Горад добрых гномаў” мы плануем пабудаваць яшчэ адну хатку. Да паравозіка неабходна дабудаваць кабіну, каб дзеці змаглі ім “кіраваць”. Да гэтага паравозік выконваў толькі эстэтычную функцыю (выкарыстоўваўся ў якасці клумбы). Цяпер ён будзе выконваць і практычную функцыю: там можна будзе праводзіць ралявыя гульні. Мы плануем устанавіць на дзіцячай пляцоўцы кампазіцыю, прысвечаную нашым славянскім казкам пад назвай “У Лукамор’я”, дзе мы паставім хатку на курыных ножках і паселім туды Бабу Ягу. На метэапляцоўцы неабходна размясціць ветраны рукаў і флюгер, каб дзеці маглі назіраць за зменамі ветру. Да карабля неабходна дабудаваць палубу і штурвал, што надасць караблю практычную значнасць. Пляцоўка “Нашы сябры насякомыя”  патрабуе гаспадара пчалярні - мядзведзя, якога плануем зрабіць з металічных прутоў. Такім чынам наш мядзведзь будзе габіёнам. Да мурашніка мы плануем зрабіць мураша таксама з металічных прутоў. З вясны 2019 г. літары на клумбе “Я люблю Беларусь” мы запоўнім друзам, таму што наша ўстанова адукацыі знаходзіцца на ўзвышшы. Гэта, а таксама яшчэ і летняе надвор’е (сухое або дажджлівае) уплываюць наякасць узыходаў кветак, а таксама на іх рост. Друз, на наш погляд, з’яўляецца матэрыялам больш пастаянным, дзякуючы яму літары будуць чытаемымі ў любую пару года. Разам з нашым кіраўніком праекту мы ўжо зрабілі макет нашага школьнага двара. На макеце размясціліся гатовыя аб’екты, і тыя, якія запланаваны для рэалізацыі вясной 2019г. (Дадатак 14)

Назва этапу

Тэрмін выканання

Што запланавана

Матэрыял

Кошт

падрыхтоўчы

(кастрычнік 2018г. - красавік 2019г.)

збор і аналіз інфармацыі,  выраб макету школьнага двара, планаванне

Каляровая клейкая папера, картон, пенапласт, клей, пластыкавыя кветкі

30 руб.

асноўны

(май 2019г. – жнівень 2019г.)

Выраб  драўляных хатак, мядзведзя, мураша, Бабы-Ягі, набыццё ветранога рукава і флюгера, рассады кветак

Ветранай рукаў - 3 руб.

Флюгер - 30 руб.

Фарба - 30 руб.

Насенне кветак - 10 руб.

Рассада кветак (петуніі) - 20 руб.

Дошкі - спонсарская дапамога СВК «Маяк-Заполле»

Цвікі - 10 руб.

Металічныя пруты - спонсарская дапамога

103 руб.

выніковы–

(верасень – кастрычнік  2019г.)

абагульненне матэрыялаў па выкананай рабоце, афармленне работы

Папка, фотаздымкі

20 руб.

ЗАКЛЮЧЭННЕ

Работа на школьным двары патрабуе натхнення, творчага падыходу, шмат намаганняў. Але калі да таго, што робіш, адносіцца з клопатам, пяшчотай і любоўю, то вынікі працы  адкажуць вам сваёй падзякай. А.П. Чэхаў калісьці пісаў: “Калі б чалавек на кавалку сваёй зямлі зрабіў бы, што ён можа, якой цудоўнай была б зямля наша”. Дык давайце ж будзем клапаціцца аб нашай Радзіме!

Назначэнне работы

Праект прысвечаны Году Малой Радзімы, можа быць карысным і цікавым вучням і дарослым, якія не абыякавыя да свайго роднага куточка, якія зацікаўленыя ў добраўпарадкаванні і азеляненні сваёй школы, вёскі ці нават свайго двара.

Што дасць праектная работа самому даследчыку

Праектная работа дасць магчымасць праявіць  творчыя здольнасці, пашырыць веды ў вобласці ландшафтнага дызайну дзіцячай пляцоўкі. У працэсе напісання праекту мы па-новаму адкрылі для сябе Маленькую Радзіму. Даведаліся аб тым, як пры дапамозе сінтэзу розных дызайнерскіх стылей і напрамкаў можна пераўтварыць дзіцячую пляцоўку, зрабіць яе яркай, цікавай, запамінальнай і карыснай. Вынікі праектнай работы дадуць  магчымасць задумацца аб тым,  як важна берагчы сваю Радзіму.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.